OK 2021/85 - Frank Scheltus

Deze week OK!

WIE
FRANK_SCHELTUS_OK202185_1.png

Deze week een licht bezwaarde, maar door de club zeer gewaardeerde onmisbare. Hij heeft zelf geen voetballende kinderen meer bij de club, maar wilde toch iets blijven doen voor de jeugd van de mooiste club van Het Gooi. Deze week Frank Scheltus als terecht onmisbare.
Frank is geboren in Rijsenhout (Haarlemmermeer) en is in 2008 naar Kortenhoef verhuisd. Hij heeft lang bij SCW in Rijsenhout gevoetbald. Toen hij daar wegging, dacht hij dat hij nooit meer zo’n leuke club zou tegenkomen. Maar toen was daar zijn Kortenhoefse buurman die vroeg of hij meeging om naar het 1e van ‘s Graveland te gaan kijken. En die middag is zijn liefde voor SVS ontstaan! Bij aankomst op de club was er namelijk iemand heel druk bezig om de kippen terug te krijgen in het kippenhok (toen was er nog een kippenhok ipv speeltuin). Deze mochten echt niet loslopen als het 1e moest spelen. Vanaf dat moment werd SVS dus zijn club! Het was even wachten, maar toen zijn zoon Nick eindelijk de voetbal gerechtigde leeftijd bereikte heeft hij hem gelijk lid gemaakt van de club.

WAT
Aangezien Frank er toch eigenlijk altijd was als zijn zoon speelde, werd hij leider van dat team. Dit heeft hij 4 jaar met veel plezier gedaan. In 2011 werd hij zelf gevraagd of hij niet eens wilde keepen in ‘s Graveland5. Hij werd toen zelf ook weer actief op het groene gras met wisselend succes, maar wel met veel lol. Franks, als ervaren keeper, heeft ook nog 6 jaar keeperstraining gegeven aan de oudere jeugd. Helaas moest hij daarmee stoppen, omdat het niet meer te combineren viel met zijn werk.
Frank is niet alleen actief op het veld, maar ook druk bezig met de organisatie van de ‘nieuwjaarsreceptie der oude beloften’ van SVS. Dit is elk jaar een bijzonder spektakel! Een weekeind weg met een grote groep ‘s Gravelanders om samen onder het genot van een biertje, een hapje en natuurlijk het clublied het nieuwe jaar in te luiden. Kijk eens op de prachtige website oudebeloften.nl, want hier staan de avonturen van dit bijzondere voetbalteam van SVS.

WAAR
Frank staat met regelmaat op zaterdag op het veld een wedstrijd te fluiten of is druk bezig met de organisatie van de ‘nieuwjaarsreceptie der oude beloften’.

WAAROM
Dat Frank een groot hart heeft voor de club blijkt wel uit het feit dat hij zelf geen voetballende kinderen meer heeft bij de
club, maar zelf wel is gebleven om zich vrijwillig in te blijven zetten voor de jeugd. Zijn zoon werd 5 jaar geleden namelijk
gevraagd om bij een andere club te gaan keepen op een iets hoger niveau en is toen dus weggegaan bij SVS, maar Frank
wilde niet weg en zich perse in blijven zetten voor zijn cluppie. Daarom fluit hij nu regelmatig wedstrijden op de zaterdag.
Voor Frank is SVS een warme en fijne club. Dit dankzij de vele vele vrijwilligers en hij draagt daar graag zijn steentje aan bij.
Hij hoopt dan ook dat nog meer mensen willen helpen om onze prachtige club zo prachtig te laten blijven. Zelfs als je je
eigen inzet maar klein vindt ben je voor de club echt onmisbaar Frank!

-ook OK