OK 2021/79 - Maikel Houthuijzen

Deze week OK!

WIE

Maikel_Houthuijzen_OK202179.png

Daar is hij weer: ‘De onmisbare kracht’. Terwijl velen van ons aan het genieten waren van een heerlijke vakantie, bleven er toch ook nog wat onmisbare SVS-ers actief bezig voor de club. Zo ook Maikel Houthuijzen. Hij organiseert samen met de toernooicommissie het Arie-Janmaat en het Leeuwinnen toernooi. Dit is een fantastisch toernooi weekend, waar veel kinderen aan deelnemen. Zo ook deze keer, want de velden staan weer vol met enthousiaste teams, coaches en (eindelijk weer) publiek. Dat er in de organisatie van dit toernooi veel werk zit, moge duidelijk zijn. Dus naast vakantie vieren, was Maikel ook regelmatig bezig met SVS!

Maikel Houthuijzen, geboren op 8 oktober 1977, is geboren en getogen in Hilversum. Hier woont hij nu samen met Inge en hun 3 kinderen Lizzie (13) , Jamie en Joey (11). Hij woont in hetzelfde hofje als Michel Schouten en door hem is hij dan ook bij SVS terecht gekomen. De kinderen van Michel waren al actief in de smurfenbak en hij vond dat ook wel wat voor Jamie en Joey. Dit bleek ook zeker zo te zijn, dus sinds de zomer van 2014 zijn Jamie en Joey lid. Het eerste jaar werden ze getraind door Theo Andriessen. De jaren daarna hebben hij en Michel deze taak overgenomen en zijn ze nu nog steeds de enthousiaste trainers/coaches van de (inmiddels) JO12.

WAT
Maikel heeft zich door zijn diverse inzet voor de club, meer dan onmisbaar gemaakt. Hij is naast trainer/coach van het team van zijn mannen ook betrokken bij de organisatie van de jeugdvoetbalweek en zoals al gezegd is hij sinds 2017 mede organisator van het AJ en LW toernooi van dit weekend. Naast zijn vrijwilligerswerk voor de club, is hij ook een trotse voetbalvader. Jamie is keeper van het team en Joey staat op het middenveld. Zo staat Maikel deze zaterdagochtend eerst als coach met zijn team op het veld om vanaf de middag weer te helpen bij de organisatie.

WAAR
Vandaag is hij overal te vinden op de club, maar normaal staat hij op het veld bij ‘zijn’ team.

WAAROM
In de eerste plaats doet hij dit alles omdat hij het heel leuk vindt. Daarom doet hij dit al jaren. Daarnaast vindt hij het ook belangrijk om zich in te zetten, omdat clubs dit nodig hebben. Zoals al vaker geschreven; een club als SVS ‘s - Graveland is nergens zonder vrijwilligers. Als iedereen iets doet kan de club leuke activiteiten organiseren. Een toernooi als dit weekend is daar een mooi voorbeeld van. Vele vrijwilligers zijn te vinden op de club om er samen een geslaagd toernooi van te maken. Als het vele werk aan voorbereiding dan tot leven komt tijdens het toernooi en er allemaal blije kinderen op het veld staan die bezig zijn met hun favoriete sport is dat super en daar doet hij het voor!

- ook OK