Column 2021/16

6 augustus 2021 7:30

Een goede zin en je column is bijna klaar.

Column_r3.png

We gaan beginnen! Of beter: we zijn al begonnen. Of nog beter: de vrouwenselectie is begonnen. Afgelopen week hervatten zij de training en zaterdag volgt de mannenselectie met twee trainingen. Beide selecties starten daarmee de voorbereiding op de competities.

Gelet op het aantal spelers (m/v) dat aanwezig was of zal zijn bij de eerste training is er goeie zin in het nieuwe seizoen. Hoewel ik niet in training hoef (althans geen voetbaltraining) is mijn zin in het nieuwe seizoen erg groot. Dat heeft gedurende de zomerstop en vakantieperiode meer en meer vorm gekregen. Het begint weer te kriebelen. Het uitblijven van Nederlandse voetbalsuccessen heeft geen invloed gehad op de zin in een nieuw voetbalseizoen.

Nederlandse voetbalsuccessen. Het was dat betreft geen oranje zomer. Gelukkig waren er (baan)wielrenners, roeiers, atleten, zeilers, zwemmers, handboogschutters, een judoka, een ruiter en een paard. En dan hebben we nog een paar dagen Olympische Spelen tegoed!

Zin. Om wedstrijden te bekijken, in de toernooien die al in augustus op het programma staan, in nog een aantal activiteiten rondom ons 100-jarig jubileum, in de gezelligheid van mensen langs de lijn, op het terras en in de kantine, in blije gezichten van trainers, leiders, spelers, vrijwilligers die allemaal weer met de club bezig willen zijn.

Zin weer in het verenigingsleven en in de uitdagingen die we met elkaar hebben om het met elkaar leuk te hebben en te houden. Maar ik ben ook nieuwsgierig. Naar hoe de zaterdagen gaan verlopen, naar het resultaat van de wervingscampagne voor vrijwilligers, naar prestaties van alle teams, naar hoe het seniorenvoetbal gaat bevallen door de jongens en meiden die vorig jaar nog de oudste waren in de jeugd en nu de jongsten zijn van de senioren.

Gelukkig is dat net als de afgelopen jaren weer een behoorlijk aantal dat die de overstap heeft gemaakt. Zowel jongens en meiden. Kleine jongens en meisjes zijn groot geworden. En smurfen pupillen en pupillen junioren.

We zijn begonnen en ik heb er zin in!

MD_voorzitter.png
- vorige columns