Column 2021/07

2 april 2021 2:00

De beste 1 april grap is toch wel, dat er mensen zijn die denken dat de hockey ambitie van de club een 1 april grap is.

Column_r3.png

In deze week, de week van 1 april, zijn er weer de nodige grappen uitgehaald. Ik was alert en heb me niet in de maling laten nemen. Of toch wel? Met betrekking tot de ‘grappen’ die in Den Haag werden uitgehaald, had ik gehoopt dat donderdag in de Vergaderzaal heel hard was geroepen: 1 april! En dat we voor de gek waren gehouden. Het zou dan wel een hele slechte grap zijn geweest. Het was echter geen grap. Al zijn we wel voor de gek gehouden, maar niet vanuit de 1 april traditie.

In die traditie zijn er deze week pogingen gedaan om elkaar speels voor de gek te houden. Ik hoorde er een op NPORadio2. Tot paniek bij onze jubileum- en sponsorcommissie heeft dat gelukkig niet geleid. Een van onze jubileumsponsors kondigde een naamsverandering aan. Net nadat er verschillende reclamedoeken – en borden zijn opgehangen! Maar gelukkig blijft de naam Jamin bestaan en hoeven wij niets aan te passen naar Japlus.

Een aandenken aan een van onze eigen grappen uit het verleden hangt nog op de club: het roze-witte shirt waarin onze meisjes- en vrouwenteams zouden gaan spelen. En in herinnering heb ik nog de mogelijkheid om parkeerplaatsen te huren, wat bestuursleden niet hoefden te doen. Die zouden een permanente gereserveerde plaats krijgen. Daar kwamen de nodige reacties op. Niet alleen dat dat belachelijk was, maar er waren ook mensen die hun kenteken doorgaven om een nummerplaat te maken en die te plaatsen op de te huren parkeerplaats.

Het waren grappen met een onschuldig karakter, zoals dat hoort. Net zoals die er zijn in de categorie voetbalhumor of kleedkamerhumor. Dat is vaak flauwe humor, maar daarom niet minder leuk. Er voorbeelden van geven of er een navertellen moet je niet doen. Dat navertellen eindigt niet zelden met de opmerking: “Je had erbij moeten zijn”. Zoals die keer van een linksback, een trainer en een muskusrat. Degenen die erbij waren, zullen het zich waarschijnlijk ook wel herinneren. Al is het een behoorlijke tijd geleden.

Ik heb er in ieder geval wel actieve herinneringen aan. En zo zijn we weer terug in Den Haag.

MD_voorzitter.png

- vorige columns