Elftal van de Eeuw - Line Up 025

7 februari 2021 9:45

Mannen met grinta waren het, maar aardige mannen. En sommigen konden ook nog voetballen. Zie hier de selectie van Sander de Leeuw.

Elftal van de Eeuw van…

… Sander de Leeuw

EvdE_Sander_de_Leeuw.jpg

Keeper                                Frank Kamerman

Frank kon  fantastisch  keepen. Hij had een bijzondere mentaliteit, maar wel een groot hart voor 's-Graveland, ook toen hij al lang gestopt was. Ik woonde met hem in een studentenhuis in Amsterdam en als ik daar zondagavond binnen kwam vallen, wilde Frank alles weten van het eerste die dag.

Rechtsback                         Erik Breijer

Erik was geen groot technicus, maar had/heeft een geweldige mentaliteit. Als  je hem wil passeren, kom je hem werkelijk drie keer tegen. Kwam, zag en overwon na een dubbele beenbreuk. Nog steeds een lastpak om tegen te spelen, zelfs in de 35+.

Centrale verdediger          Peter Reijnders

Peter was een natuurtalent. Nooit een voetballer meegemaakt met een grotere contrast tussen trainingsinstelling en wedstrijdmentaliteit. Had naast veel snelheid en  een prima techniek ontzettend veel kracht. Een soort oermens waar je ook nog eens geweldig mee kon lachen.

Centrale verdediger          Pascal Jongsma

Behoeft niet veel uitleg. Als je jarenlang in Volendam 1 hebt gespeeld, zegt dat op voetbalgebied genoeg. Als extra pre: ook nog eens een heel mooi mens.

Linksback                           Jan Griffioen

Jan was een meer dan gedegen back met een spijkerharde instelling. Een kwelling voor de rechtsbuiten van de tegenstander. Het mooie aan Jan was ook nog eens dat hij een soort beschermheer van de jonkies was. Als ik als eerstejaars senior in het eerste een beuk kreeg, zocht Jan de "dader" daarna even op met minimaal het verzoek om dit te laten. Ook extra maatregelen schuwde hij niet :-).

Rechtermiddenvelder        Rob Geels

Net als Peter Reijnders is Rob een soort oermens. Speelde een hele belangrijke rol toen we in 2000 in de 4e klasse ongeslagen kampioen werden. Mooie techniek gecombineerd met een geweldig loopvermogen.

Centrale middenvelder     Eelco Kulkens

Eelco was een natuurtalent. Eelco kon ook uitstekend als laatste man spelen. Was  sterk aan de bal en had een hele mooi techniek. Een stylist die niet voor niets al snel werd opgepikt door Huizen waar hij het eerste haalde.

Linker middenvelder        John de Ruig

John stopte in het eerste in 1999 omdat hij voorrang gaf aan zijn bloemenzaak. Als hij toen niet gestopt was, had hij nu denk ik nog in het eerste gevoetbald :-). Goeie instelling, zo fit als een hoentje, mooi "linkerpoot" en groot scorend vermogen.

Rechtsbuiten                     Dennis Nieuwenhuis

Dennis had meer talent dan zijn broer Marco. Nooit meer iemand gezien die met de bal aan de voet zo kon versnellen. Was het beste vanaf links, maar voor die positie ken ik nog een betere die echt op links moet. Dennis heeft eigenlijk te weinig in het eerste gespeeld, mede door pech met blessures.

Centrumspits                    Marco Nieuwenhuis

Marco had minder talent dan zijn broer Dennis, maar beschikte over een geweldige wedstrijdmentaliteit. Hij scoorde zelf veel, maar was daarnaast ook vaak een prima bliksemafleider voor de aanvallers om hem heen.

Linksbuiten                       Nico Heins

Wat een speler was dat: Nico Heins. Friese nuchterheid gecombineerd met een westers vrijheidsgevoel. Onnavolgbaar zowel binnen als buiten het veld. Onder Herman Schreurs hebben we met Nico er bij zo mooi voetbal gespeeld. Met Nico hoefde je het niet over tactische plannen te hebben, hij deed maar wat in de goede zin van het woord.

Reserve keeper                Michael Kulkens

Reserve verdediger         Michel Schouten

Reserve middenvelder    Maarten Bijlsma

Reserve aanvaller           Marcel de Leeuw