OK 2020/53 - Herman Blankenberg

Herman_Blankenberg_OK_2020_52.png

-54 jaar, geboren in Huizen, woont inmiddels 16 jaar in Ankeveen-

WAT

Zeg je: Herman Blankenberg, dan zeg je SVS vrouwenvoetbal. Sinds 2010 is hij betrokken bij de club. Werd toen trainer-coach van de MO12, waar dochter Julia in speelde. Is nu aan zijn 3e seizoen bezig als trainer-coach van VR1 en doet dit niet onverdienstelijk. Hij maakt al 4 jaar deel uit van de Technische Commissie. Hierbij neemt hij de belangrijke taak op zich om het vrouwenvoetbal binnen de club méér op te kaart te zetten. Door activiteiten te creëren om het vrouwenvoetbal te optimaliseren, het aanstellen van trainers en deze te begeleiden en het samenstellen van de vrouwenteams. Met Thiemo Alberts (coördinatie vrouwen/jeugd ) bekijkt hij of alles verloopt zoals bedacht is. Bij uitval van een trainer is Herman altijd inzetbaar om dit over te nemen.

Samen met Yvonne Kamsteegt, Diana Raven en Natascha de Ruig was hij actief in de meidencommissie.

Herman is in het bezit van een KNVB scheidsrechtersdiploma en floot met enige regelmaat een wedstrijd.

WAAR EN WANNEER

Eigenlijk kun je stellen dat Herman elke dag, behalve de zondag, aanwezig is op de club. Hij traint 2 x per week VR1. Kan gelukkig zijn werk als filiaalhouder bij een supermarkt zodanig plannen, dat hij alle wedstrijden van VR1 kan leiden en coachen. Als hij zelf geen training geeft dan support hij andere trainers van MO13 t/m MO19 zoveel als hij kan. Verder is hij aanwezig bij de reguliere beleidsbesprekingen van de Technische Commissie of een ander gerelateerd overleg voor het vrouwenvoetbal.

WAAROM

Herman heeft een voetbalhart. Hij heeft zelf gespeeld bij SV Huizen, HSV De Zuidvogels en Olympia als linksbuiten. Helaas scheurde hij zijn kruisbanden op zijn 30e waardoor aan zijn voetballoopbaan een einde kwam. Na zijn verhuizing uit Brabant naar Ankeveen maakte hij 10 jaar geleden kennis met de club. Hij voelde zich er meteen thuis. Door zijn enthousiaste betrokkenheid als supporter trok hij de aandacht en werd gevraagd om training te gaan geven. Met de inmiddels opgebouwde vele sociale contacten, de goede sfeer en de vele activiteiten die er georganiseerd worden, is Herman niet meer weg te denken bij de club. Zijn enorme drive om met kennis van zaken en veel energie zich in te zetten voor SV ’s-Graveland wordt zeer gewaardeerd.

- ook OK