OK 2020/52 - André Janmaat

Andr_Janmaat_OK_2020_51_.png

-62 jaar, geboren in ziekenhuis Hilversum en opgegroeid in Kortenhoef-

WAT

André is 15 jaar bestuurslid Technische Zaken. Een uitgebreide taak waarbij hij gesprekken voert met de teams, jeugdtrainers en leiders. Ook schrijft hij het voetbaltechnische beleid van de vereniging. Hij observeert en evalueert met de trainers, leiders, technische commissie en het bestuur om de voorwaarden voor de uitvoer van het spel te optimaliseren.

Organisatie Kerstloop. Dit evenement kent zijn oorsprong in 1974 op het oude complex aan de Leeuwenlaan en was bedoeld als trainingsactiviteit. Na ingebruikname van het nieuwe complex in 1976 werd dit evenement, met enkele onderbrekingsjaren, meer geprofessionaliseerd. Samen met zijn neef Koen Janmaat en de vele vrijwilligers organiseert hij dit inmiddels grote evenement (gemiddeld 500 lopers). Volgend jaar is de 45e editie.

Jubileumcommissie. Zijn taak is met name het realiseren van het jubileumboek.

Eerder was André organisator van verschillende trainingskampen. Organiseerde reisjes om voetbalwedstrijden van het Nederlands elftal bij te wonen, en ook naar AZ onze voetbalpartner.

Liep in zijn jeugd langs de deuren met de toto-lotto formulieren. Was jeugdleider en trainer. En floot en fluit niet onverdienstelijk wedstrijden op het complex.

WAAR EN WANNEER

We kunnen stellen dat zijn taken behoorlijk wat tijd innemen. Hij is er bijna dagelijks mee bezig. Dit doet hij op de club maar werkt ook vanuit huis.

WAAROM

André is met voetbal maar vooral met een SVS-hart opgegroeid. Al op 2-jarige leeftijd werd hij door zijn grootouders, zijn tante maar ook door zijn ouders meegenomen om naar de wedstrijden te kijken. Op 10 jarige leeftijd werd hij lid. Speelde eerst als keeper in een team met o.a. Cor van Loenen en Jan Spaargaren. André heeft vanaf zijn 18e tot 28e jaar in het 1e elftal van de SVS gespeeld. Keerde na zijn studie op zijn 31e terug in het 1e elftal. Helaas door een kruisbandblessure kwam zijn carrière als voetballer vroegtijdig ten einde. Hij heeft zich toen op een andere manier ingezet voor de club.  Het is daarom ook niet verwonderlijk dat hij na al die jaren dit seizoen onderscheiden is. André was verrast dat hij werd uitgeroepen tot ‘lid van verdienste´. Hij is onophoudelijk gemotiveerd het anderen naar de zin maken! De voldoening die hij ervaart om leden en supporters te zien genieten van wat de vereniging te bieden heeft, is een belangrijke drijfveer!

- ook OK