OK 2020/50 - Mark Jans

Mark_Jans_OK_2020_50_.png

-55 jaar, geboren, geboren in Arnhem, woont in Kortenhoef-

WAT

Sinds 3 jaar bestuurslid en verantwoordelijk voor de accommodatie. Het gaat hierbij om het beheer en onderhoud van de gebouwen, velden, faciliteiten die de sport verbeteren. Eigenlijk alles wat vast geplaatst is op het terrein. De afgelopen jaren zijn er verschillende projecten geweest: kunstgrasvelden en de aanleg van het nieuwe veld. Hierbij moest onderzocht worden welk soort kunstgras, welk bewateringssysteem, de inkoop én coördinatie van de werkzaamheden. Ook het project ‘belichting/lichtmasten’ valt onder zijn verantwoordelijkheid. Mark was ook één van de kandidaten die 4880 euro binnensleepte via het TV programma ‘Echt Waar’ om daarmee de oude lichtinstallatie te vervangen door LED verlichting. Dit is tevens een energiezuinige investering geweest. Hij kan vanaf elke plek in NL de lichtinstallatie via mobiel bedienen: aan/uit zetten, wedstrijd of trainingslicht kiezen en elk mankement tijdig herkennen. Dan nog het project ‘kleedkamers’. Hier zijn verschillende aanpassingen nodig geweest; afscheidingswanden zijn geplaatst en water en stroomvoorziening verbeterd. Verder houdt hij zich ook bezig met audiovisuele apparaten en aanleg van bedrading.

In 2013 tot 2017 is hij leider geweest o.a. van de E pupillen. Ook kantine en keukendiensten deed hij met plezier.

WAAR en WANNEER

De taak accommodatie beheer kost veel tijd en energie om een goed overzicht te houden. Gemiddeld zo’n 8 uur per week. Maar in deze Corona tijd is hij 20 uur per week voor de club in touw! Mark wordt ondersteund door o.a. Sach Jansen, Kees Langerak en de maandag- en vrijdagploeg. Omdat het een veelomvattende taak is wordt deze “spindoctor” eigenlijk overal voor aangesproken. Zoals we Mark kennen bruist hij van energie en is bijna niets hem te veel.

WAAROM

Op zijn 15e verhuisde hij van Arnhem naar Hilversum. Ging spelen bij FC Hilversum als keeper. Door zijn verkering met Astrid werd hij door haar vader Joop Dillema (januari jl. overleden) enthousiast gemaakt voor onze club. Op zijn 23e is hij lid geworden en heeft in het 5e en 4e als verdediger gespeeld. Nu speelt hij in het leuke 3e 35+ team en is bloedfanatiek. Mark spreekt met veel waardering over zijn schoonvader en schoonmoeder. Ziet Joop en Thea als “ouders” en heeft door hen de liefde voor de SV ’s-Graveland meegekregen. Daarom vindt hij het fantastisch om iets voor de club te kunnen betekenen. Hij is enthousiast om zijn onophoudelijke energie op een gezellige en leuke manier te gebruiken om zo samen de club nog mooier te maken.

- ook OK