Onmisbare Kracht 2020/48 - Sach Jansen

Sach_Jansen_OK_2020_48_.png

-75 jaar, geboren in Kortenhoef, woont in de Hilversumse Meent-

WAT

Accommodatie onderhoud en alle voorkomende werkzaamheden op de club.  Dit behelst o.a. het proces reclame borden: overleg, bestellen, zorgen dat ze opgehangen worden. Onderhoud velden, de groenvoorziening om het veld, de vangnetten, schilderen, schuren, zagen, elektra, het plaatsen van nieuwe attributen. Reparaties van versleten zaken maar helaas ook van materialen die door vandalisme stuk gaan. Plannen ontwikkelen en bespreken voor verbetering faciliteiten op de club. Ook het werven van vrijwilligers doet hij graag. Sach heeft een totaaloverzicht van wat er bij de club speelt. Zijn bemoeienissen reiken bijna in alles wat de club omvat.

Eerdere grote projecten: Commissie kunstgras 2013: in dit jaar kregen we ons 1e kunstgrasveld. Alle vrijwilligers die hieraan meegewerkt hebben werden dat jaar verdienstelijkste lid. Commissie speeltuin 2017. Initiatiefnemer/ uitvoerder Tribune hoofdveld 2014( via connecties in de paardenwereld).

WAAR EN WANNEER

Sach is zo’n 3 a 4 dagen per week op het complex te vinden. Op maandag en vrijdag werkt hij in de bekende maandag en vrijdagploeg. Samen met o.a. Bert, Minicus, Herman, Dominique en vele anderen bruist hij van energie en gaat hij aan het werk.

WAAROM

Vanaf zijn 12e jaar is hij betrokken bij de SV ’s-Graveland. Speelde toen als links- of rechtsback in een team onder leiding van Jos Schaap. Heeft altijd met veel plezier gespeeld, al geeft hij aan dat zijn positie in het veld alles zegt over zijn kwaliteiten! Speelde tot zijn 24e jaar. Trouwde en kon vanwege de drukke werkzaamheden op de boerderij niet meer voetballen. Betreurt dat hij daardoor ook zoon Harm weinig heeft zien voetballen. Nu geniet hij van het spel van zijn kleinkinderen. Na zijn pensionering (10 jaar geleden) is hij actief als vrijwilliger. De vele contacten die hij heeft op en om de club worden door Sach geënthousiasmeerd om mee te werken. Zo is zijn vriendin Anneke sinds 2 jaar betrokken bij de aankleding voor Kerst. Sach heeft zijn hele leven een 'warm clubgevoel' voor de SV ’s-Graveland. "Het is een familie en met elkaar houden we de club netjes maar vooral gezellig".

- ook OK