Onmisbare Kracht 2020/46 - Peter Fischer

Peter_Fischer_OK_2020_46_.png

-51 jaar, geboren in Leusden, woont in Kortenhoef-

WAT

Bardiensten op zaterdag, lid van de vrijwilligerscommissie. Ik was coördinator indeling vlaggenist bij het team van mijn zoon Lucas (nu JO17-1, keeper). Mede-organisator van de jaarlijkse vrijwilligers BBQ.

WAAR

Natuurlijk in de kantine voor de bardiensten, 1x per 6 weken vergaderen met de vrijwilligerscommissie in bestuurskamer. De wervingsdag vrijwilliger is 2 x per jaar. Dan staan we in een partytent bij de hoofdingang om iedereen te begroeten én te enthousiasmeren voor vrijwilligerswerk.

WAAROM

De aanleiding om vrijwilligerswerk te gaan doen is dat ouders gevraagd werden bij wedstrijden te vlaggen. Omdat ik niets snap van voetbalregels zou mijn aandeel alleen maar leiden tot spelbederf! Als tegenprestatie (en om mijn schuldgevoel te sussen) ben ik bardiensten gaan draaien. Hier was en is nog steeds grote behoefte aan. In de vrijwilligerscommissie houden we ons bezig met het vrijwilligersbeleid, werving en procedures. Voor mij was oa het implementeren van het inzetrooster een speerpunt en dit is zeer effectief gebleken. Vrijwiligerswerk hoort er gewoon bij.  SV ’s-Graveland is een hechte gemeenschap waar ik fijne contacten heb opgebouwd en het altijd gezellig is om te zijn.