Elftal van de Eeuw - Line Up 011

3 juni 2020 23:00

Deze keer het Elftal van de Eeuw volgens Johnny Hendriks, oud-spits van
het eerste elftal en thans jeugdtrainer en lid van de technische
commissie.

Elftal van de Eeuw van…

… Johnny Hendriks

011_evde_line_up_Johnny_Hendriks.jpg

Keeper                              Remko Kempers

Stond altijd klaar voor het eerste elftal. Ook al werd hij door trainers naar het tweede gezet, bij een blessure van een andere keeper stond hij er weer. En pakte nog dikwijls punten ook. Hij vond het wel vaak lastig om niets te zeggen, vandaar z'n bijnaam Babbelbox.

Rechtsback                       Rob Fecken
Hij is een speler waarvan mensen zeggen: “Die wil je niet bij de tegenstander”. Altijd voorop in de strijd en daarnaast kon hij gewoon heel goed voetballen. Heeft het record bij 's-Graveland in tegenstanders bloedneuzen bezorgen.

Centrale verdediger        Michel Schouten

Heeft heel wat spitsen een kansloze zondag bezorgd en was voetballend zeer sterk aan de bal. Wist ook hoe een spits een bal wilde hebben en dat heeft dan ook een hoop doelpunten opgeleverd. Werd door iedereen Teus genoemd, omdat we Michel van Eekert ook in het eerste hadden.

Centrale verdediger        Peter Reijnders

Zijn inzet gecombineerd met zijn voetbalcapaciteit was ongeëvenaard. Net als zijn humor overigens. Ontelbare wedstrijden met tranen van het lachen in de kleedkamer gezeten. Rushes over 40 meter naar voren, maar ook weer 40 meter terug om de bal weer af te pakken.

Linksback                          John de Ruig

Kon op elke positie links uit de voeten. Was razendsnel en had een fenomenale passeeractie. Liep tegenstanders voorbij alsof ze er niet stonden. Grossierde ook in gele en rode kaarten, want hij is nog nooit een duel uit de weg gegaan. Kon tegenstanders ook heerlijk uitlokken en uit de wedstrijd spelen.

Rechtermiddenvelder     Eelco Kulkens

Zelden iemand bij 's-Graveland gezien die met zoveel flair voetbalde. Grandioze techniek en ongelofelijk veel spelinzicht. Het was geen verrassing dat hij hogerop is gaan voetballen.

Centrale middenvelder   Maarten Bijlsma

Was de spil van ons kampioenselftal. Maarten vond altijd de voetballende oplossing en we konden bij hem altijd de bal kwijt, waarmee hij heel veel rust en balbezit in het elftal bracht. Kon alles met een bal. Kwam meer dan tien jaar lang vier keer per week uit Amsterdam om te trainen en te (zaal)voetballen. Dat zegt genoeg over het voetbaldier dat hij is..

Linkermiddenvelder        Pascal Jongsma

Steeg qua voetbalcapaciteit en persoonlijkheid op het veld ver boven de rest uit. Zelden zo'n goed linkerbeen gezien. Was allrounder, kon zeer goed verdedigen, maar was aanvallend ook moeilijk af te stoppen met de bal aan z'n voeten. Gelukkig heb ik dit jarenlang, zowel op het veld als in de zaal, van dichtbij mee mogen meemaken. Zo heerlijk om mee te voetballen.

Rechtsbuiten                     Sander de Leeuw
Was aanvoerder van ons kampioensteam en nam het team ook altijd op sleeptouw met een niet aflatende inzet. Had een geweldige neus voor de goal, stond vaak op de juiste plek. Er is ooit een scout van FC Hilversum komen kijken voor Sander, maar die is door ‘ome’ Ton Janmaat van ons sportcomplex  afgeduwd, zodoende heeft ’s-Graveland nog lang van Sander kunnen genieten.

Centrumspits                    Marco Nieuwenhuis

Was verslaafd aan doelpunten maken en dat deed hij ook heel erg veel. Was vaak niet af te stoppen, wat leidde tot gefrustreerde verdedigers. Meerdere malen meegemaakt dat verdedigers achter hem aan bleven lopen, terwijl hij al gescoord had. Scoorde een keer magistraal van eigen helft en is dat toen de rest van het seizoen blijven proberen..

Linksbuiten                        Vincent van Vuure

Debuteerde op z'n zeventiende bij ons in het eerste en hoorde al gelijk bij de besten. Steeg met zijn voetbalcapaciteit en mentaliteit ver boven de rest van zijn leeftijdsgenoten uit. Zelfs op trainen liep hij te schoffelen als het nodig was om het partijtje te winnen. Is ook in het huidige eerste nog van onschatbare waarde. Het spel verandert als hij er in komt.

Reservekeeper                 Oscar van Veen

Reserve verdediger         Richard Koelink

Reserve middenvelder    Jimmy Reijnders

Reserve aanvaller           Ramon Bouwman