CSG, Commissie Sportief Gedrag

De nieuwe CSG:
'Heb je ook al eens iets meegemaakt langs de lijn? Dat er van alles wordt geroepen naar de scheidsrechter? Of dat je zelf als speler of toeschouwer van alles naar je hoofd geslingerd krijgt? Wil je er iets van zeggen, maar durf je niet? Misschien kan de Commissie Sportief Gedrag dan wat betekenen!

De Commissie Sportief Gedrag zet zich in om op een leuke en gezellige manier te voetballen. En ook al gaat dit meestal goed, er zijn toch altijd nog incidenten die aandacht nodig hebben van de CSG.

De commissie kun je misschien al kennen van het ondersteunen bij incidenten, denk hierbij aan schelden, pesten, bedreigingen, etc. Wanneer je hier zelf mee te maken krijgt, kunnen deze incidenten altijd al gemeld worden bij scheidsrechters en gastvrouwen/-heren, maar we willen proberen om het nog makkelijker te maken om incidenten te melden bij de CSG. Daarom is er binnenkort ook een QR code waarmee je een simpel formulier kan invullen via de telefoon. Dan kan de CSG actie gaan ondernemen. Nadat er een incident wordt gemeld, zal er volgens een stappenplan een zo goed mogelijke oplossing worden gezocht. Geen reden meer om incidenten dus niet te melden!

Naast het behandelen van incidenten, willen we natuurlijk liever incidenten voorkomen. Je kunt hiervoor binnenkort meer informatie via de sociale mediakanalen en site verwachten. Hierbij worden mogelijke situaties in beeld gebracht met eventuele oplossingen. Daarnaast zullen de scheidsrechters, trainers en vrijwilligers ook beter ingelicht worden met betrekking tot verschillende situaties die zich kunnen voordoen. Hopelijk kunnen we daarmee al zorgen dat er minder incidenten gebeuren en onze mooie club zo mooi blijft!

Neem dus vooral contact met ons op als je iets wilt melden, een suggestie of een vraag hebt.

Een melding van onsportief gedrag kan via de volgende link

Een berichtje aan de CSG, dat niet direct betrekking heeft op onsportief gedrag kan naar [email protected]

Bas Kers (voorzitter), Klaartje Steinkamp (secretaris), Julia de Kloet (bestuur), Peter Vink, Karel van den Berg, Yvonne van den Brand, Julia Stricker, Jan Willem Nienhuis.

De BASIS ELF, opgesteld in 2013

ONZE_BASIS_ELF.png