's-Graveland afgetroefd op inzet

1231KJ
LOOSDRECHT
tel. 035-5823442

De parallellen met de laatste uitwedstrijd bij Diemen: een snelle 2-0 achterstand en een uiteindelijke (nu) 3-0 nederlaag. BZC bleek in de streekderby in Hilversum de sterkste. De wil om te winnen was sterk(er) bij de gastheren. Dat dat gepaard ging met uitroepen als "We gaan ze slopen.", gaf dat onverbloemd weer. Het typeerde de instelling van Bloemenkwartier Zebra's Combinatie goed en niet zonder resultaat.

De openingstreffer was daar ook het  voorbeeld van. Een afvallende bal uit een corner: geen weifelend, maar een overtuigend en hard schot betekende een vroege voorsprong voor BZC.

Die werd in de 18e minuut verdubbeld. Doelman Tristan Janmaat was attent op een diepe bal, kwam ver uit zijn doel, maar raakte de doorgeschoten bal half en gaf een vrije doortocht voor een BZC aanvaller die vervolgens twee verdedigers uitkapte voordat hij de bal in het lege doel schoof. Marc van Enk raakte in de poging een doelpunt te voorkomen geblesseerd en moest zich laten vervangen door Gean Heijnen.

Met de 2-0 achterstand was er nog van alles mogelijk. Sowieso qua speeltijd. De tijd tot de rust werd echter niet benut om beter in de wedstrijd te komen. In de slotminuut was 's-Graveland het dichtst bij de aansluitingstreffer. Een mooie aanval eindigde met een inzet op de lat en de rebound was voor Wilco de Birk die de bal van dichtbij echter overlepelde. De gewilde treffer kwam er dus niet, maar het bracht misschien wel meer geloof voor de 2e helft.

Met Dirk Timmermans voor Nick Mostert zette 's-Graveland in de tweede helft koers richting het doel van BZC. Een ramkoers werd het echter niet en de kansjes waren spaarzaam. Twee kopballetjes van Joost Verdam uit een corner, twee keer een bijna tip-in van Dirk Timmermans en een gekraakt schot van Sam Torsing werden genoteerd. Te weinig om BZC pijn te doen.

Aan de andere kant was de thuisploeg dreigender en claimde het een strafschop. De goed leidende scheidrechter zag het anders. Op niet misverstane en onbehoorlijke wijze liet de bank blijken het daar niet mee eens te zijn. Dat leidde tot een terechte bestraffing door de arbiter.

Een derde treffer kwam er een kwartier voor tijd nog wel. De bal werd met arm en borst meegenomen (beaamd door betreffende speler) en vervolgens binnengeschoten. Misschien was de laatste treffer onterecht; de uiteindelijke overwinning van BZC niet. Een harde maar eerlijke conclusie.

Voor de ranglijst had het geen gevolgen. De 3e positie mag volgende week verdedigd worden. Koploper Eemnes komt op bezoek en kan bij een resultaat kampioen worden. Een mooie affiche dus, zoals dat heet.