's-Graveland komt dramatische start niet meer te boven

Diemen sv. 1

Graveland 's 1

1 april 2023 15:00

G.H. Meier

Sportpark Diemen
Sportlaan 13
1111PX
DIEMEN
tel. 020-6992048

's-Graveland heeft het goede gevoel van de laatste wedstrijden helaas niet kunnen vasthouden. Een snelle, binnen tien minuten tot stand gekomen, voorsprong voor Diemen (en dus een snelle achterstand voor 's-Graveland) maakte de voetbalmiddag voor de thuisploeg makkelijk. Voor de 's-Gravelanders daarentegen werd het een lange middag.

Dat rappe verschil van drie doelpunten (in de 20e minuut werd het 3-0) doet vermoeden dat er sprake was van een overrompelende start. In alle objectiviteit moet gezegd worden dat Diemen misschien dan wel wat scherper aan de wedstrijd begon, maar de wijze waarop de doelpunten tot stand kwamen hadden daar niet veel mee te maken. Een misverstand bij de terugspeelbal van aanvoerder Wout Romeijn met doelman Tristan Janmaat betekende 1-0 en een zondagsschot van 30 meter afstand 2-0. Alleen bij het derde doelpunt van Diemen was sprake van het wegspelen van de 's-Graveland-defensie.

Feit was daarmee wel dat de wedstrijd gespeeld was. Want ondanks dat een omzetting in de veldbezetting, Mathies Romeijn werd ingebracht en Wout Romeijn school een linie door, in het tweede gedeelte van de eerste helft voor enige druk op het doel van Diemen zorgde, leverde dat geen doelpunten op.

Pogingen van Melle van Dijk, Wout Romeijn en Sam Torsing leverden niets op dat perspectief voor de tweede helft zou betekenen.

In de tweede helft was de intentie er wel, maar de kansen bleven uit. 's-Graveland worstelde en Diemen stelde de wedstrijdpunten eenvoudig veilig. De 4-0 viel vlak voor tijd en was slechts van  statistieke waarde. En na een ongeslagen maand maart werd april dus begonnen met een nederlaag.

Over twee weken ontvangt 's-Graveland FC Amsterdam.