VR1 hervat competitie met ruime overwinning

1243LD
'S-GRAVELAND
tel. 035-6560506

VR1 heeft de competitie met een klinkende 5-0 overwinning hervat. Door dit resultaat mogen de vrouwen van trainer-coach Herman Blankenberg zich de 'best-of-the-rest' blijven noemen. Op lijstaanvoerder DeltaSports '95 VR1 lijkt dit seizoen namelijk geen maat te staan.

Er staan dit seizoen nog twee ontmoetingen met de koploper op het programma en VR1 kan in theorie dus nog dichtbij komen. Voorwaarde is dan wel dat alle andere wedstrijden ook gewonnen worden. Die opdracht werd tegen Hercules in ieder geval goed uitgevoerd.

De bezoeksters uit Utrecht meldden zich wel als eerste in het strafschopgebied, maar van echt gevaar voor doelvrouw Lisette Houthuijzen was geen sprake. Dreigender was 's-Graveland aan de andere kant, maar ook daar hoefde de keepster op inzetten van Kaylee Stoops niet tot het uiterste te gaan. Op precies het eerste kwart van de wedstrijd zette de spits haar ploeg wel op voorsprong. Vanuit de laatste linie stuurde Maaike Hofman haar weg en de schuiver in de verre hoek liet de keepster kansloos: 0-1. Dat was tevens de ruststand, omdat Mikki Sluyter in kansrijke positie leek te twijfelen en Hercules niet bij machte was om het lichte optische overwicht in kansen om te zetten.

Dat lukte de Herculieten in de tweede helft wel. De dreiging kwam met name van de snelle rechtsbuiten. Dat leek ook te resulteren in de gelijkmaker, maar een uitstekende verdedigende actie van Lyanne van Voorst verhinderde dat. Daarmee was het gevaar voor 's-Graveland geweken en nadat Mikki Sluyter haar tweede kans op 2-0 wel overtuigend had benut, was de wedstrijd gespeeld. Ook al omdat VR1 conditioneel de betere van de twee ploegen bleek te zijn. Daardoor nam VR1 in de slotfase nog meer afstand van Hercules.

Uit een corner kopte aanvoerster Anna Scholten via de grond en de onderkant van de lat 3-0 binnen en na een ongelukkig moment voor een Hercules verdedigster mocht Kaylee Stoops voor haar tweede treffer alleen op de keepster afgaan en rondde dat buitenkansje met een stift heel beheerst af.
Het slotakkoord werd verzorgd door de bij rust ingevallen Julia van 't Klooster die ook alleen op de keepster af mocht gaan en vanaf 14 meter haar met een kiezelhard schot kansloos liet.

Een mooie hervatting dus van de competitie voor VR1 dat aanstaande dinsdag al weer mag spelen. In Bussum staat dan de uitwedstrijd tegen BFC VR1 op het programma.