's-Graveland wint voor derde keer op rij

BVV '31 1

Graveland 's 1

Twan Roorda (intikker)
Assist: Joost Verdam
... (penalty)
Daan Verdam (volley)
Assist: Sam Torsing
... (afstandschot)
Nick Mostert (intikker)
Assist: Twan Roorda

9 oktober 2021 14:30

Sportpark Oostermeent
Schapendrift 1
1261HK
BLARICUM
tel. 035-5386098

Na de uitwedstrijd tegen BVV ’31 is ’s-Graveland nog ongeslagen in de competitie. In Blaricum won het team van trainer Léon Roorda en zijn assistent Patrick van Huisstede met 2-5. Het vertoonde spel kwam niet altijd overeen met de schoonheid van de meeste van de doelpunten. Het eerste ’s-Gravelandse doelpunt viel sneller dan in de afgelopen wedstrijden, maar toch moesten de naar Blaricum afgereisde supporters nog ruim een half uur wachten. Twan Roorda tikte de 0-1 binnen. De schoonheid zat in de voorbereidende aktie daarvoor van Wilco de Birk.

Met de openingstreffer leek de ban gebroken, want de kansen voor de rust stapelden zich vervolgens op. Ramon Bouwman en Stijn van Huisstede verzilverden er beide een. Joost Verdam was de aangever bij de 0-2 en Daan Stricker bij de 0-3. Zijn afgemeten voorzet werd door Stijn van Huisstede op schitterende wijze binnengekopt.

Net als het begin van de wedstrijd was ook het begin van de tweede helft rommelig en lag het initiatief bij de gastheren, die na tien minuten de achterstand mochten verkleinen. Een correcte ingreep van Mathies Romeijn waarbij hij duidelijk de bal speelde, werd door de scheidsrechter anders beoordeeld. De gegeven strafschop werd benut: 1-3. Daarna was BVV ’31 nog twee keer dichtbij een aansluitingstreffer, maar doelman Jorino van Gils was daarbij de attente sta-in-de-weg.

De marge bleef daarmee op twee doelpunten en werd door een fraaie volley van Daan Verdam weer op drie gezet. De wijze waarop hij daartoe in staat werd gesteld, was minstens zo fraai. Sam Torsing liet de bal na een voorzet van Marc van Enk met gevoel van zijn hoofd glijden, precies op de wreef van Daan Verdam. Hoewel BVV’31 daarna, door een van richting veranderd schot, nog een keer scoorde (2-4), kwam de derde overwinning van ’s-Graveland niet meer in gevaar. Vlak voor tijd bepaalde Nick Mostert met een intikker de eindstand op 2-5 en daarmee scoorde hij voor de derde achtereenvolgende wedstrijd het laatste ’s-Gravelandse doelpunt.

Smetje op de wedstrijd was de interpretatie van de scheidsrechter van een fair luchtduel tussen Marc van Enk en zijn tegenstander. Het besluit om Marc van Enk zijn tweede gele kaart te tonen, wekte verbazing en deed ook geen recht aan het sportief verlopen duel.

Volgende week komt het Amsterdamse Robin Hood op bezoek, dat evenals ’s-Graveland nog zonder puntverlies is. Aanstaande dinsdag staat eerst de bekerwedstrijd uit bij Rivierwijkers op het programma. In Utrecht wordt om 20.30 uur afgetrapt.