Ruime zege 's-Graveland op BVV'31

1243LD
'S-GRAVELAND

Ruime overwinning ’s-Graveland op BVV ‘31

Na een moeizame eerste helft liep ’s-Graveland na rust uiteindelijk uit naar een ruime 7-1 op het Blaricumse BVV.

Al snel na het begin leek ’s-Graveland op een 1-0 voorsprong te komen. Het beproefde recept, Wilco de Birk die de bal teruglegt op spits Twan Roorda, leverde ditmaal geen doelpunt op. BVV had daarna de zaakjes in verdedigend opzicht prima voor elkaar en liet de bal aan de gastheren die in een te traag tempo de bal lieten rondgaan. Daarmee speelde het BVV in de kaart, dat probeerde via de counter een nog beter resultaat te halen. Die pogingen strandden telkens op de ’s-Graveland defensie waarin Daan Schouten en Daan Stricker naast hun aanvallende ook hun verdedigende taken prima uitvoerden. Na 20 minuten werd ’s-Graveland wakker geschud. Een verre uittrap van de doelman van BVV werd door de spits uitstekend direct uit de lucht aangenomen en via de hand van ’s-Graveland goalie Tristan Janmaat rolde de bal in het doel. Daarmee had BVV wat het wilde en kon hun wedstrijdtactiek worden voortgezet. ’s-Graveland wist gelukkig twee minuten de stand al weer in evenwicht te brengen en had daar een spelhervatting voor nodig. Stijn van Huisstede schoot de toegekende vrije trap hard en laag in de hoek. Zo kon ’s-Graveland weer opnieuw beginnen, want op basis van de ranglijst moest deze wedstrijd drie punten opleveren. Ondanks die wetenschap werd pas op slag van rust de voorsprong bereikt. Uit een uitstekende voorzet van Daan Schouten kopte Stijn van Huisstede tegendraads de 2-1 binnen, dat tevens de ruststand betekende.

Na de pauze – waarin Ramon Bouwman was vervangen door Jorn Kerkhof – drong ’s-Graveland meer en meer aan. De jonge Blaricumse ploeg beperkte zich tot verdedigen en deed dat tot een uur succesvol. Daarna was het gedaan met het verzet. Wilco de Birk bekroonde zijn goede wedstrijd met de 3-1 die hij koppend scoorde. Vijf minuten later tekende hij ook voor de 4-1 door een bal die terugkwam van de lat van dichtbij in te koppen. En ook de vijfde ’s-Gravelandse treffer kwam op naam van Wilco de Birk. Ditmaal was linksachter Daan Stricker de aangever. Na een slim overstapje van Twan Roorda schoot de aanvaller de 5-1 binnen. Een heuse hattrick en bijna een golden hattrick (scoren met het hoofd, links en rechts). Waar de moegestreden BVV-ers op hun tandvlees liepen bracht Léon Roorda Mathies Romeijn en Jimmy Reijnders voor Wout Romeijn en Sam Torsing. De van een blessure teruggekeerde Jimmy Reijnders kwam al snel in kansrijke positie, maar zag zijn schot tot zijn afgrijzen voorlangs gaan. Even later leverde hij een puntgave voorzet af die Jorn Kerkhof van dichtbij kon binnenlopen. Ook het slotakkoord van de wedstrijd was voor de gedreven Jimmy Reijnders en hoe. In zijn dropkick vanaf 25 meter leek al zijn frustratie over blessureleed en de eerder gemiste kans te zitten. De kanonskogel heeft de doelman waarschijnlijk alleen gehoord: 7-1. Zo kon ’s-Graveland (waar ook Marc van Enk weer wat minuten kon maken) uiteindelijk met een ruime zege de kleedkamers opzoeken.