's-Graveland wint inhaalwedstrijd bij FC Weesp

1382RL
WEESP
tel. 0294-413791

Na een voetballoze maar feestelijke zaterdag(avond) had een fris ogend ’s-Graveland na amper een kwart wedstrijd de wedstrijd beslist. Het zette FC Weesp op eigen veld vanaf het begin onder druk en bij de vierde corner was het raak. Wilco de Birk vond het hoofd van Joost Verdam die de 0-1 binnenkopte. De verdubbeling van de score zette Wilco de Birk zelf op het scorebord na een mooie aanval via aanvoerder Wout Romeijn en Luke Sluyter die de loopactie van zijn spits begreep en hem in scoringspositie bracht. Dat deed niet veel later ook rechterverdediger Marc van Enk die met een schitterende crosspass linkeraanvaller Jorn Kerkhof bereikte die de schoonheid van die pass bekroonde met een doelpunt door de bal over de keeper heen te lobben: 0-3. Vlak voor rust zette Marc van Enk zijn tweede assist op zijn naam door Wilco de Birk in staat te stellen zijn tweede doelpunt te maken. Daarmee werd het 0-5, omdat eerder Jorn Kerkhof attent reageerde op een vrije trap van Stijn van Huisstede die door de keeper niet onder controle werd gebracht.

Ook na rust startte ’s-Graveland, dat vijf verse krachten inbracht, sterk en had Ramon Bouwman de pech dat zijn harde inzet op de lat uiteen spatte. In plaats van de score verder uit te bouwen, moest ’s-Graveland zeven minuten na rust een tegentreffer incasseren. Terry Vos, vlak daarvoor ingevallen voor aanvoerder Thijs Visser, werd teveel ruimte geboden en krulde de bal in de korte hoek waar doelman Tristan Janmaat een voorzet richting verre hoek verwachtte. Het spel werd daarna rommeliger, mede veroorzaakt door een aantal door de scheidsrechter anders ingeschatte spelsituaties. Daarnaast hadden de ’s-Gravelandse elf meer moeite met het slechte speelveld dan in het eerste bedrijf. Het veld en de kapotte huisvesting voor begeleiding en reserves stonden in schril contrast met de rest van het complex. In feite een standaardelftal onwaardig, zowel voor een vierdeklasser zaterdag als een tweedeklasser zondag, het niveau waarop de nieuwbakken Amsterdammers ook actief zijn.

In het verdere verloop van de wedstrijd werd er nog drie keer om en om gescoord. Ramon Bouwman kopte een voorzet van Daan Verdam binnen (1-6) en Marcin Kmiecik kon door een polletje en het daardoor mistasten van de ongelukkige doelman Tristan Janmaat 2-6 binnenlopen. Het laatste doelpunt kwam volledig op naam van Nick Mostert die de bal veroverde, zichzelf in stelling bracht en hard en droog 2-7 binnenschoot. Daarmee behaalde ’s-Graveland zijn vijftiende overwinning en mag het aanstaande zaterdag op bezoek bij ASV ’65 uit Ankeveen.