Moeizame overwinning op BZC'13

1231KJ
LOOSDRECHT
tel. 035-5823442

Op het natuurgras van BZC ’13 behaalde ’s-Graveland de tweede overwinning van het prille seizoen. De 0-3 overwinning gaf de veldverhouding niet echt weer. Zeker in de tweede helft waren er 100% kansen die niet werden verzilverd zodat voor BZC ’13 de schade beperkt bleef.

Al vanaf het begin van de wedstrijd was het eenrichtingsverkeer richting het doel van de Hilversummers, die zich vooral beperkten tot verdedigen en sporadisch tot een counter kwamen. Echte uitgespeelde kansen leverde dat veldoverwicht de in het rood gestoken ’s-Gravelanders niet op. Vaak smoorde de aanval in de compacte verdediging van BZC of werd een voorzet onvoldoende nauwkeurig teruggelegd zodat er altijd weer een Hilversums been tussen zat. En ook de goalie van BZC wist met een aantal goede reddingen zijn doel schoon te houden. Het leek er dan ook op dat BZC de eerste helft zonder tegendoelpunt zou overleven. Nadat hij er eerder al dichtbij was geweest zorgde Wilco de Birk er voor dat ’s-Graveland toch met een voorsprong de rust in kon gaan. Zijn solo langs de achterlijn leek ook weer te smoren in de verdediging, maar tot ook zijn eigen verbazing zag hij dat zijn rollertje langzaam langs de verdedigers en de verbouwereerde keeper over de doellijn verdween: 0-1.

In de tweede helft kroop BZC iets meer uit de schulp en was iets vaker op de ’s-Gravelandse helft te vinden, mede door het soms slordige spel van ’s-Graveland. Meer dan enkele corners leverde dat de thuisploeg niet op.  ’s-Graveland kreeg daarentegen meer ruimte, wat nog meer kansen opleverde. De eerste was voor Twan Roorda die koud in het veld – hij was Ramon Bouwman komen vervangen – een voorzet van Daan Verdam ineens volleerde, maar net een meter te hoog. Ook daarna had hij twee opgelegde kansen om de marge te vergroten, helaas zonder succes. En zo lang het 0-1 bleef was er bij BZC het geloof dat met een uitval een gelijkmaker er misschien wel in zat. Het meest dichtbij die gelijkmaker kwamen ze door een verre vrije trap die via de handen van Jorino van Gils op de kruising belandde.
Uiteindelijk leverden een kwartier voor het einde de ’s-Gravelandse aanvalsgolven de ‘bevrijdende’ 0-2 op. Met een simpele omhaal dichtbij het doel was Wilco de Birk trefzeker. Daarmee was de wedstrijd definitief gespeeld en kreeg ’s-Graveland nog enkele goede mogelijkheden om de score op te voeren. Daar slaagde uiteindelijk alleen Nick Mostert in. Met een bekeken schuiver zorgde hij voor de 0-3 eindstand.