's-Graveland opent competitie met overwinning op FC Amsterdam

1243LD
'S-GRAVELAND
tel. 035-6560506

's-Graveland heeft de (hernieuwde) kennismaking met het zaterdagvoetbal met een overwinning luister bijgezet. Er werd met 3-1 gewonnen van FC Amsterdam, dat in de slotfase stevig aandrong, om langszij te komen. De grootste kans daarop had het ruim twintig minuten voor tijd gekregen. Een overtreding van Marc van Enk in het strafschopgebied werd door scheidsrechter Saddik bestraft met een strafschop. ’s-Graveland-doelman Tristan Janmaat verhinderde dat echter met een uitstekende redding. Hij voorkwam hiermee dat de Amsterdammers voor de tweede keer op gelijke hoogte kwamen.

Op dat moment leidde ’s-Graveland namelijk met 2-1. Die was tot stand gekomen via een treffer vlak voor rust van Jimmy Reijnders en een wel benutte penalty door Wilco de Birk. Ook hier had de scheidsrechter goed het oog in. Daan Verdam pikte de bal op, nadat Jorn Kerkhof met een prachtige kopbal uit een vrije trap van Stijn van Huisstede hard de lat had geraakt, en werd binnen het zestienmetergebied gevloerd.

Na de penalty, op ongeveer een uur spelen, waren de betere kansen op nog een doelpunt voor de bezoekers met als beste mogelijkheid dus de strafschop. ’s-Graveland werd vaker teruggedrongen en was niet bij machte om bij balbezit snel om te schakelen en scherpe tegenaanvallen op te zetten. De enige keer dat dat wel lukte, was het direct raak. Daan Verdam ging er op rechts vandoor en bediende Nick Mostert die zeer precies de bal vanaf zestienmeter in de hoek schoof: 3-1.

Deze treffer in de slotminuut werd door het hele team gevierd. Daar sprak enige opluchting uit, want het goede spel in het eerste halfuur van de wedstrijd kreeg daarna nog maar een enkele keer een vervolg. De vastberadenheid die het team toonde om de punten in eigen huis te houden was daarentegen wel voldoende om dat voor elkaar te krijgen en werd beloond met drie punten.

Volgende week staat een uitwedstrijd op het programma. BZC ’13 is dan in Hilversum de tegenstander.