Verwachte score 's-Graveland tegen OSO

1243LD
'S-GRAVELAND
tel. 035-6560506

Gelet op de uitslagen van tegenstander OSO was het niet de vraag of ’s-Graveland het duel zou winnen, maar met hoeveel doelpunten. Uiteindelijk bleef de teller steken op 11 treffers en moesten de Hilversummers weer met een monsterscore richting de kleedkamers.

Dat vooral het aantal doelpunten voor ’s-Graveland het belangrijkste doel van de wedstrijd was bleek uit de haast die er werd gemaakt na de eerste treffer van Stijn van Huisstede die in de 6e minuut een voorzet van Rowan Kloosterman van dichtbij binnenkopte.  Kort daarop volgde de 2-0 door Daan Verdam en na het krullende schot van Wilco de Birk was binnen een kwartier de 3-0 stand al bereikt. En lag het elftal op schema voor een recordzege. OSO stond soms met bijna de hele ploeg in het zestienmetergebied om de schade zoveel mogelijk te beperken, en dat lukte enige tijd goed want pas na een half uur kon de volgende ’s-Gravelandse treffer worden genoteerd. Het was een bijzonder doelpunt en niet alleen omdat de lob van Daan Verdam over de keeper een fraaie was, maar bovenal omdat het zijn 75e doelpunt voor ’s-Graveland was. Inmiddels had OSO al twee spelers met blessures moeten vervangen en kwam er van aanvallen helemaal niets meer, zodat doelman Tristan Janmaat werkloos bleef. Zijn Hilversumse collega kon aan het einde van de eerste helft een vijfde ’s-Gravelandse treffer niet voorkomen toen Nick Mostert van dichtbij voor de 5-0 ruststand zorgde.

Na de thee waren Wilco de Birk en Joost Verdam in de kleedkamer achtergebleven. Hun plaatsen werden ingenomen door Daan Stricker en Mathies Romeijn. Na de eerste doelpogingen leverde een spelhervatting wel de 6-0 op, Sam Torsing kopte vanuit een corner binnen. Een paar minuten later tekende de spits, als eindstation van een vlot lopende combinatie, ook voor de 7-0. In dat tempo zouden dubbele cijfers zeker worden gehaald. Temeer omdat de vermoeidheid bij OSO toenam, waarbij de ploeg wel een compliment verdiende voor de sportieve wijze waarop zij bleven spelen en niet met ongeoorloofde middelen probeerde doelpunten te voorkomen. ’s-Graveland kon het doelpuntentempo niet vasthouden. De ploeg – waar Vincent van Vuure ook weer wat speelminuten kon maken – moest tien minuten wachten voordat de gang naar de eigen helft weer gemaakt mocht worden. Ditmaal was het de mee opgekomen rechtsback Mark van Enk die, op aangeven van Sam Torsing ook zijn doelpunt meepikte: 8-0. Met nog twintig minuten te spelen was de tweede treffer van Nick Mostert goed voor het negende ’s-Gravelandse doelpunt. Daarna stokte de doelpuntenmachine en bleef de 9-0 lang op het scorebord staan. Toch lukt het de thuisploeg om het krachtsverschil nog verder in de score tot uiting te brengen. Daan Stricker (kopbal)  en Sam Torsing (hattrick) tekenden voor de productie van nog twee treffers waarmee de einduitslag 11-0 werd. Uiteindelijk een wedstrijd waarin de krachtsverschillen te groot zijn waardoor beide ploegen er weinig echt voetbalplezier aan beleefden.